خصوصی کردن اتصال شبکه در ویندوز 10 برای اطمینان از امنیت و حریم خصوصی شبکه شما ضروری است. با تعیین اتصال شبکه خود به عنوان خصوصی، می توانید گزینه های اشتراک گذاری را سفارشی کنید، دسترسی به دستگاه های موجود در شبکه را کنترل کنید و برخی از ویژگی ها را فعال یا غیرفعال کنید. مرحله 1: تنظیمات شبکه و اینترنت را باز کنید

برای شروع، روی دکمه Start در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید و نماد چرخ دنده Settings را انتخاب کنید تا برنامه Settings باز شود. از برنامه تنظیمات، برای دسترسی به تنظیمات شبکه، روی «شبکه و اینترنت» کلیک کنید.

مرحله ۲: Wi-Fi یا Ethernet را انتخاب کنید

در تنظیمات شبکه و اینترنت، گزینه های Wi-Fi، Ethernet، VPN، حالت هواپیما و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد. بسته به نوع اتصال شبکه ای که می خواهید خصوصی کنید، «Wi-Fi» یا «Ethernet» را انتخاب کنید.

مرحله 3: تغییر نمایه شبکه

در بخش Wi-Fi یا Ethernet، لیستی از شبکه های موجود را خواهید دید. اتصال شبکه ای را که می خواهید خصوصی کنید پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. با این کار یک پنجره جدید با جزئیات مربوط به آن شبکه خاص باز می شود.

مرحله ۴: نمایه شبکه را روی خصوصی تنظیم کنید

در پنجره جزئیات شبکه، یک سوئیچ تعویض با عنوان «این رایانه شخصی را قابل کشف کنید» مشاهده خواهید کرد. به طور پیش فرض، برای شبکه های عمومی روی خاموش تنظیم شده است. آن را روشن کنید تا اتصال شبکه خصوصی شود.

مرحله 5: تغییر نمایه شبکه را تأیید کنید

پس از تغییر سوئیچ “Make this PC zbulable” روی On، یک گفتگوی تایید ظاهر می شود. برای تأیید اینکه می‌خواهید شبکه را خصوصی کنید، روی دکمه «بله» کلیک کنید.

مرحله ۶: دسته بندی شبکه را بررسی کنید

برای اطمینان از اینکه اتصال شبکه شما با موفقیت به خصوصی تغییر کرده است، به تنظیمات شبکه و اینترنت برگردید و روی “وضعیت” در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. در بخش «وضعیت شبکه»، باید نام شبکه را به دنبال «شبکه خصوصی» ببینید.

مرحله 7: سفارشی کردن گزینه های اشتراک گذاری

هنگامی که اتصال شبکه شما روی خصوصی تنظیم شد، می‌توانید گزینه‌های اشتراک‌گذاری را برای کنترل مواردی که می‌توان با سایر دستگاه‌های موجود در شبکه به اشتراک گذاشت، سفارشی کنید. برای دسترسی به این تنظیمات، به تنظیمات شبکه و اینترنت برگردید و روی گزینه‌های اشتراک‌گذاری در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

مرحله 8: فعال یا غیرفعال کردن ویژگی های اشتراک گذاری

در منوی گزینه‌های اشتراک‌گذاری، می‌توانید ویژگی‌های اشتراک‌گذاری مانند اشتراک‌گذاری فایل، اشتراک‌گذاری چاپگر و کشف شبکه را فعال یا غیرفعال کنید. این گزینه ها را با توجه به اولویت ها و الزامات امنیتی خود تغییر دهید.

مرحله ۹: کنترل دسترسی به دستگاه‌ها

برای افزایش بیشتر حریم خصوصی و امنیت در شبکه خصوصی خود، می توانید با پیکربندی تنظیمات اشتراک گذاری پیشرفته، دسترسی به دستگاه ها را کنترل کنید. در منوی گزینه‌های اشتراک‌گذاری، روی «تنظیمات اشتراک‌گذاری پیشرفته» کلیک کنید تا به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

مرحله ۱۰: تنظیمات اشتراک‌گذاری پیشرفته را پیکربندی کنید

در تنظیمات اشتراک‌گذاری پیشرفته، می‌توانید تعیین کنید که آیا اجازه دسترسی شبکه به پوشه‌های اشتراک‌گذاری شده، کنترل اشتراک‌گذاری محافظت شده با رمز عبور و موارد دیگر را می‌دهد یا خیر. این تنظیمات را بر اساس نیازهای شبکه و تنظیمات امنیتی خود تنظیم کنید.

با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید با موفقیت یک اتصال شبکه را در ویندوز 10 خصوصی کنید و گزینه‌های اشتراک‌گذاری را برای اطمینان از سطح مطلوب امنیت و حریم خصوصی شخصی‌سازی کنید.

منابع : 

  1. پشتیبانی مایکروسافت: وب‌سایت پشتیبانی رسمی مایکروسافت مستندات و راهنماهای دقیقی را برای ویژگی‌های مختلف ویندوز از جمله تنظیمات شبکه ارائه می‌کند.
  2. Windows Central: Windows Central یک نشریه آنلاین معتبر است که اخبار، نکات و آموزش های مربوط به محصولات مایکروسافت از جمله Windows 10 را پوشش می دهد.
  3. How-To Geek: How-To Geek یک وب سایت قابل اعتماد متمرکز بر فناوری است که راهنماها و توضیحات گام به گام را در مورد موضوعات مختلف از جمله تنظیمات شبکه ویندوز 10 ارائه می دهد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...